WIADOMOŚCI

Hamilton zdyskwalifikowany, Maldonado na Pole Position
Hamilton zdyskwalifikowany, Maldonado na Pole Position
Pastor Maldonado wystartuje do jutrzejszego wyścigu z pole position, po tym jak Lewis Hamilton został zdyskwalifikowany za brak powrotu do boksów po ustanowieniu swojego najlepszego okrążenia.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sędziowie uznali, że McLaren Lewisa Hamiltona nie miał wystarczającej ilości paliwa, by wrócić do boksów i jednocześnie przeznaczyć litrową próbkę do badań przez FIA. Każdy z kierowców może zatrzymać się na torze w skutek siły wyższej - problemów technicznych, jednak zdaniem sędziów nie zalicza się do tego kończące się paliwo.

Zdaniem sędziów, doszło do złamania regulaminu, przez co Hamilton został zdyskwalifikowany, choć udzielono zgody na start w jutrzejszym wyścigu - z ostatniego pola.

"Sędziowie otrzymali raport od Dyrektora Wyścigu, który informował, że podczas badania kontrolnego po kwalifikacjach wymagana była próbka paliwa z samochodu numer 4, jednakże samochód nie zdołał wrócić do boksów o własnych siłach, co jest wymagane w Artykule 6.6.2 Regulaminu Technicznego FIA Formuły 1."

"Sędziowie wysłuchali reprezentanta zespołu Sama Michaela, który utrzymywał, że samochód zatrzymał się na torze z powodu siły wyższej. Członek zespołu zatankował niewystarczającą ilość paliwa do samochodu, wynikiem czego samochód musiał zostać zatrzymany na torze, by móc dostarczyć wymaganą próbkę."

"Jako, że ilość paliwa w samochodzie jest pod pełną kontrolą uczestników, sędziowie nie mogli zaakceptować tego jako przypadku działania siły wyższej."

"Sędziowie uznali to za złamanie Artykułu 6.6.2 Regulaminu Technicznego FIA Formuły 1 i wykluczyli uczestnika z wyników sesji kwalifikacyjnej. Uczestnik został jednakże dopuszczony do wyścigu na końcu stawki."

Dyskwalifikacja oznacza, że w pierwszym rzędzie obok Williamsa Pastora Maldonado zobaczymy Ferrari Fernando Alonso.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

204 KOMENTARZY
avatar
ArekPL87

12.05.2012 20:12

0

frajerstwo tam siedzi i tyle.


avatar
RoyalFlesh F1

12.05.2012 20:13

0

Rosną szanse Lotusa na wygraną w tym wyścigu. Ale nie jestem pewien czy Lotus bedzie jechał tak jak w Bahrajnie. Przykład RBR, niby był mocny juz w Bahrajnie niby odbudował forme a w Barcelonie klapa w Q


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:13

0

Kara mogła się należec, ale nie aż tak dotkliwa. Rozumiem ostatnia w Q3, ale nie koniec stawki! ;]


avatar
mssie

12.05.2012 20:14

0

Chyba trochę przegięli.


avatar
FAster92

12.05.2012 20:14

0

To sie będzie działo na starcie licze na Alonso, za nimi zaraz Lotusy oj oj ...


avatar
champ21

12.05.2012 20:14

0

I dobrze. Taki przepis to taki przepis. Niech się nie tłumaczą siłami wyższymi tylko to specjalnie było. Mogli go nie wypuszczać jak za mało paliwa było. Przecież mają czujniki jakieś, które pokazują im stan paliwa.


avatar
głodny

12.05.2012 20:14

0

Luis pokaż tym dziadom i wygraj wyścig , życzę Ci wygranej w wielkim stylu .


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:15

0

@RoyalFlesh F1 - RBR ewidentnie nie przyłożył wagi do qualu. Pewnie patrzą na histę z Kimi z Bahrajnu właśnie. Według nawet bez kary Hamiltona i tak Lotus byłby faworytem.


avatar
rokosowski

12.05.2012 20:16

0

cóż jest to wypaczenie wyników kwalifikacji ponieważ cała sytuacja biorąc pod uwagę ogromną przewagę Hamiltona nie wpłynęła na końcowy rezultat, ale jeśli już karać za takie bzdury to powinni po prostu anulować ostatni czas Hamiltona z Q3


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:17

0

@rokosowski - to akurat nie jest bzdurką. Zespół popełnił błąd i nie ulega to wątpliwości. Ja byłem jednak za anulowaniem czasu, a nie dyskwalifikacją.


avatar
Gosu

12.05.2012 20:18

0

Znowu typowanie psu w doope ;) Faktycznie kara zbyt dotkliwa, za to Lewis dostarczy nam jutro trochę emocji, na tym nudnym torze ;)


avatar
ArcyZ

12.05.2012 20:18

0

Czy jest szansa że wrócą Hamiltonowi nowe opony przecież on " nie brał " udziału w Q?? Hamilton przez burdel w swoim zespole stracił już sporą ilość pkt.


avatar
Polak477

12.05.2012 20:19

0

Ostatnią tak dotkliwą karę to jeśli dobrze pamiętam dostał Michael Schumacher, który w Monako zatrzymał się na torze, żeby Alonso nie poprawił jego czasu. Co jak co, ale żebym ja powiedział, że kara jest zbyt dotkliwa dla Hamiltona to musi być niesamowicie dotkliwa :). Przynajmniej tyle, że został ukarany, chociaż dla mnie 10 ewentualnie 15 miejsc to powinien być maks. Ale następnym razem nikt tak nie zrobi. I dobrze.


avatar
rokosowski

12.05.2012 20:21

0

jest to bzdura ale jeśli karać to po równo, także w wyścigu, dlatego Vettel powinien zostać zdyskwalifikowany bo GP Bahrajnu za analogiczną sytuację


avatar
Jahar

12.05.2012 20:25

0

Jakie wypaczenie? Kara całkowicie słuszna. Skąd niby wiadomo, że np. Maldonado wykonując taki sam trik z paliwem nie wygrałby kwalifikacji? Albo Alonso też mógł się zatrzymać zaraz za linią mety. Oszczędziłby troszkę opony na wyścig a co. Po to jest klasyfikacja konstruktorów żeby było wiadomo jaki zespół zasługuje na wygrane. Mclaren nie jest dobrze przygotowany i to jest tylko konsekwencja.


avatar
damiansport5

12.05.2012 20:29

0

JEST PIĘKNIE kochani! Jest pięknie. czy moze byc piekniej? nie trzeba bedzie sie martwic ze hamilton wygra. niestety to niesforny urwis i grabi sobie, grabi od lat.


avatar
damiansport5

12.05.2012 20:29

0

a kara oczywiscie calkowicie sluszna jak dobrze kolega wyzej napisal.


avatar
danilo

12.05.2012 20:31

0

Wg mnie ta kara ma być nauczką dla wszystkich teamów i kierowców. Już nikt nigdy więcej tak nie zrobi. Ale Lewisa mi szkoda. Świetnie pojechał w Q3, a te 1,5 litra paliwa, które miał za mało w baku, na pewno nie odebrałyby mu PP. Ale faktem jest, że McLaren dał dupy.


avatar
Voight

12.05.2012 20:32

0

No i szlag trafił typowanie.


avatar
marteczkaa

12.05.2012 20:32

0

Uważam, że bardzo dobrze że został ukarany - takie reguły. Tylko czy jest to fair, że będzie jechał za samochodem, który w ogóle nie powinien uczestniczyć w wyścigu ? Przypominam, że Karthikeyan nie zmieścił się w limicie 107% i może brać udział w wyścigu.


avatar
fotoman

12.05.2012 20:33

0

no to przynajmniej Luiskowi się nie upiekło, jak to drzewiej bywało z różnymi incydentami z jego udziałem


avatar
Adrian14

12.05.2012 20:34

0

co za idiotyzm... poza Hamiltonem kibicuje tylko raikkonenowi ale przez te zasrane przepisy odpada mój faworyt :/ chociaż kto to wie, jeszcze może wygrać :p


avatar
jareklykos

12.05.2012 20:35

0

A ja juz typowałem:D xDD FIA coraz bardziej schodzi na psy.. Nie raz, nie dwa się tak zatrzymywali po Kwalach i jakoś było ok tylko teraz dziwnie im nie pasi..!!


avatar
ozyrys88

12.05.2012 20:36

0

A ja juz obstawiłem w typowaniu że HAM wygra ;/ nie liczyłem że tak późno będzie decyzja o dyskwalifikacji


avatar
BastianKR

12.05.2012 20:40

0

Totalnie beznadziejna decyzja.Jeśli już to można było dać max. +5 na starcie ale to w ostateczności. Mimo że jestem wielkim fanem Raikkonena to jestem mocno zadziwiony tym co się stało. Takie rzeczy się zdarzają.Czemu np. Kobayashi(czy kto tam zatrzymał bolid po Q2) nie został zdyskwalifikowany? Gdzie jest konsekwencja?Nie chcę snuć żadnych teorii ale to jest działanie w kierunku Red Bulla albo Alonso bo jak inaczej można rozpatrzeć tą decyzje. Mam nadzieję że po GP także będą dyskwalifikacje jak ktoś nie dojedzie okrążenia zjazdowego...


avatar
kszyh21

12.05.2012 20:41

0

karą powinno być co najwyżej "anulowanie Q3" i start z P10 (i analogicznie dla każdej części kwalifikacji, Q1 i Q2), kara zdecydowanie nieadekwatna do czynu


avatar
ozyrys88

12.05.2012 20:42

0

I także uważam, że to zbyt dotkliwa kara


avatar
Asturia

12.05.2012 20:43

0

Jednak czułam że istnieje taki przepis, pytałam się o niego pod newsem o kwalifikacjach. Przepis powstał jak mi się wydaje po kwalifikacjach do GP Kanady 2010 kiedy McLaren zrobił dokładnie to samo. Brawo sędziowie !!!!


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:44

0

@BastianKR - przepraszam bardzo, ale chyba się zagalopowałeś. Akurat wedle przepis kara się należała. Poczytaj trochę - kontrowersyjna jest jedynie jej surowośc! ;]


avatar
ForzaFerrari

12.05.2012 20:47

0

Wina leży po stronie McLarena i tyle.


avatar
mark.

12.05.2012 20:48

0

skoro każdy podpisał regulamin to wie jakie zapisy się w nim znajdują. nie wiem czemu twierdzicie że decyzja beznadziejna.... przecież wiedzieli jaka kara za to czeka ;]


avatar
xdomino996

12.05.2012 20:51

0

@31. mark no tak ale szkoda że Narain wedle przepisu jutro nie wystartuje ,lecz w praktyce ustawi się przed Hamiltonem...


avatar
fanAlonso=pziom

12.05.2012 20:54

0

jak wchodziłem na f1.com to dziwnym trafem nie było jeszcze komentarzy kierowców mclarena i wiedziałem że musi coś byc na rzeczy i dlatego nie typowałem nigdy hama nie lubiłem ale dziś na pp zasłużył i dziadki z FIA pojechali ostro przynajmniej mam nadzieje iz będzie plus dla mnie w postaci dogonienia trochę w typowaniu innych którzy już swoje typy oddali


avatar
martakamyk13

12.05.2012 20:55

0

Jak możecie pisać, że karą powinno być co najwyżej start z P10, przecież to jest bez sensu. Jeśli Hamiltonowi zabrakło paliwa i sędziowie chcieli je zbadać lecz go nie było to zakładając, że McLaren miał jakieś tam niedozwolone substancje (chodź w to nie wierzę) to przecież jeździł na tym paliwie całe kwalifikacje, więc mógł dzięki niedozwolonym substancją w ogóle zakwalifikować się do Q3. Wiec, albo wóz, albo przewóz. Odkładając tą niejasność na bok jako fanka McLarena jestem strasznie niezadowolona. Gdyby sędziowie się postarali na pewno z tej resztki może nie wymaganej, ale zrobili by testy, chociaż na dowód, że wszystko z paliwem było ok. Coraz mniej sędziowie myślą o sporcie, a za dużo o regulaminach....


avatar
rabus30

12.05.2012 20:56

0

Do bani z takim sędziowaniem. Skoro F1 stoi na tak wysokim poziomie i ma tak rozbudowany regulamin to kary za różne przewinienia i numery też powinny być ujęte w regulaminach jak w KK. Szkoda Lewisa był sezon, w którym ewidentnie go wspierali i faworyzowali, a teraz gnoją go na każdym kroku! normalnie żenua.


avatar
Jahar

12.05.2012 20:57

0

@Asturia. Miałaś rację i dobry przykład podałaś. Brawo dla sędziów za konsekwencje i za odwagę. Surowość kary nie podlega moim zdaniem dyskusji choćby dlatego, że jedynie annulowanie wyników z Q3 mogłoby otworzyć furtkę na przyszłość słabszym zespołom do wchodzenia bocznymi drzwiami do następnych sesji w których i tak by nie uczestniczyli. Mogłoby dojść takim sposobem do zwykłej patologi.


avatar
paqo

12.05.2012 21:00

0

[*] <---- wirtualna świeczka dla debili, którzy uwazają, że to wina Hamiltona. Naprawdę nie wiem, czemu tyle ludzi go nie lubi. Ja sam nie przepadałem za nim w jego pierwszych sezonach, ale teraz doceniam jego wolę walki.


avatar
ripazha8

12.05.2012 21:01

0

Typowanie zawalone! kurde, 57 jestem .. teraz pewnie spadne poza 100


avatar
Polak477

12.05.2012 21:02

0

34. Hamilton miał 1,3 litra paliwa w baku i dlatego się zatrzymał. McLaren twierdził, że to usterka techniczna, jednak FIA po przeanalizowaniu stwierdziła, że tą sytuacją nadzwyczajną było zwykłe odcięcie paliwa przez kierowcę, a paliwa tak czy inaczej nie starczyłoby do przyjechania do boksów. Więc miał paliwo, tylko to nie pierwszy raz kiedy się Hamilton zatrzymuje i chcieli ukrócić to, żeby więcej razy do takich błędów nie dochodziło ze strony McLarena. Kara słuszna, jak najbardziej, tylko bardzo ostra jak na takie przewinienie ;). Ja akurat jestem przeciwnikiem tego kierowcy, ale akurat jutro mógłby przydać się w trzymaniu dystansu Lotusów do Alonso ^^.


avatar
rokosowski

12.05.2012 21:03

0

@34 czytaj ze zrozumieniem, Hamilton zatrzymał się właśnie dlatego aby w baku pozostał ten jeden litr paliwa do badań, chciałbym też dowiedzieć się gdzie w regulaminie jest zapis że za takie przewinienie kierowcy grozi dyskwalifikacja, oraz dlaczego Kobayashi nie został zdyskwalifikowany za identyczną sytuację


avatar
orzeszek

12.05.2012 21:04

0

Znów Mclaren przekombinował


avatar
masabitumiczna

12.05.2012 21:04

0

Jest przepis, jest kara prosta sprawa... Wina zespołu, a nie kierowcy, ale to kierowca zawsze dostaje po dupie... Niemniej jednak wcale ich nie szkoda, nie po raz pierwszy naginają przepisy, a tłumaczą się awarią... Szkoda mi jedynie Sama Michaelsa bo musiał udowadniać przed Charlim, że jest wielbłądem;)


avatar
paqo

12.05.2012 21:06

0

@40 regulaminu nie ma sensu przytaczać, chyba własnie sędziowie znają go najlepiej. Kobayashi zatrzymał sie z powodu awarii i w baku jego bolidu był wymagany regulaminowo 1 litr paliwa. Hamilton miał pusto w baku, więc teoretycznie mógł używać niedozwolonego paliwa za co został wykluczony.


avatar
paqo

12.05.2012 21:08

0

Ups, nie przeczytałem całości. No więc Hamilton został ukarany za bład zespołu. Dziwne tylko, ze nie karają za każdy taki błąd, Vettel ostatnio tez sie zatrzymal zaraz za meta..


avatar
rokosowski

12.05.2012 21:10

0

@43 bajki piszesz Hamilton w momencie zatrzymania miał w baku 1,3 litra


avatar
basik81

12.05.2012 21:11

0

19 Voight..a ja w ogóle nie uwzględniłam w typowaniu Hamiltona.:)


avatar
kszyh21

12.05.2012 21:11

0

tak pomyślałem, czy w takim wypadku nie wystarczy gdzieś "wypaść" z toru np. do pułapki żwirowej?


avatar
DyZeQ

12.05.2012 21:13

0

Ehh to se potypowalem :)


avatar
marteczkaa

12.05.2012 21:13

0

@42 jest przepis, jest kara, ok. To co Narain robi w wyścigu ???


avatar
sliwa007

12.05.2012 21:20

0

Totalna kompromitacja sędziów, dowalić taką karę za przewinienie którego tak naprawdę nie było. Hamilton mógłby mieć jeszcze 5 kg paliwa więcej a i tak wygrałby te kwalifikacje... Widać komuś w FIA bardzo zależy na poprawie atrakcyjności nudnego wyścigu w Barcelonie...


avatar
artko69

12.05.2012 21:21

0

Hamilton wykręcił najlepszy czas i pojedzie z ostatniego miejsca.Vettel dwa razy odstawił spacerek i pnie sie coraz bardziej w góre. Cyrk jakiś. " dzień dziecka " trwa:)))


avatar
virus83

12.05.2012 21:23

0

Potrafie zrozumieć zatrzymany bolid gdzieś na torze po wyścigu bo każdy inaczej spala wache i komuś pełny bak morze nie wystarczyć... ale bez przesady na 3 kólka kwalifikacyjne nie tankuje się samych oparów!!! Brawo Sędziowie!!!!


avatar
marcinek130982

12.05.2012 21:24

0

płace więc jadę A jak ci nie pasuje to pogadaj z Bernim


avatar
fan massy

12.05.2012 21:27

0

Szkoda go ale tak już jest. Dobrze że przed chwilą wytypowałem :DDDDDDD


avatar
artko69

12.05.2012 21:30

0

Rok temu też zatankował za 50 i mu starczyło.....


avatar
saint77

12.05.2012 21:35

0

i typowanie poszło się je..ć:)


avatar
głodny

12.05.2012 21:38

0

Jeśli już to kara dla McLarena być powinna , choćby finansowa jak już to było w przeszłości . Nie rozumiem czepiana się Luisa , przecież to nie jego wina że miał za mało paliwa , sam sobie go nie nalewał . .


avatar
agnesia96

12.05.2012 21:40

0

To są jakieś chore żarty. Sędziowie,którzy tam siedzą są totalnymi debilami albo tak bardzo nie lubią Lewisa. Rozumiem,że było to nieprzepisowe,ale nie powinno się go karać tak wysoką karą patrząc na to,że nie wypaczyło to aż tak bardzo wyników. Przesunięcie na 10 pole startowe byłoby już kontrowersją,ale to jest prawdziwa parodia. Idioci,debile i niekompetentni ludzie zamiast sędziów,tyle na ten temat.


avatar
funrari

12.05.2012 21:41

0

ja sie tam cieszę... fajnie, że Alonso będzie startować z pierwszej linii:)))


avatar
andy_chow

12.05.2012 21:41

0

Kara słuszna aczkolwiek ponad miarę restrykcyjna. Dziwi fakt, że kierowcy kwalifikują się do Q3 i nie jadą nawet jednego okrążenia. Takie zachowanie też powinno być nadane


avatar
saint77

12.05.2012 21:43

0

czasami zdarza się, że kluczowe decyzje w sprawie przepisów (nie tylko w F1) podejmują frustraci lub zwykli kretyni. Więc zdarza się, że najbardziej cierpi ten, co zawinił najmniej. W tym przypadku tak właśnie jest - ukarali człowieka, który najmniej zawinił (a właściwie wcale).


avatar
andy_chow

12.05.2012 21:43

0

Miało być naganne sorki


avatar
Pieter-77

12.05.2012 21:43

0

Nie lubię Hamiltona, ale dyskwalifikacja na sam koniec to przesada.


avatar
Jahar

12.05.2012 21:46

0

@głodny. F1 nie jest sportem indywidualnym. Hamilton prawdopodobnie wygrałby wyścig zdobywając punkty dla siebie ale również zespołu. Oznaczałoby to, że zespołowi uszłoby płazem popełnienie błędu a w dodatku spotkałaby ich nagroda za to. Kara finansowa to jak splunąć dla nich przy ewentualnych zyskach.


avatar
Moustier

12.05.2012 21:46

0

No to się w Williamsie muszą cieszyć. ;)


avatar
mike 40

12.05.2012 21:47

0

Wreszcie udupiony i tak powinno być z każdym zespołem naginającym regulamin dotąd dzbanek ucho nosi do puty go nie urwie


avatar
patrolek23

12.05.2012 21:50

0

Myślę, że tu chodzi również o oszczędzanie opon do jutrzejszego wyścigu. Gdyby każdy tak kombinował, obsługa musiałaby ściągać wszystkie samochody po kwalifikacjach, a to juz byłaby czysta patologia. Dali jasny sygnał, że nie będą tego tolerować. Musiało być dotkliwie, żeby było skutecznie.


avatar
Marti

12.05.2012 21:56

0

Mimo wszystko trochę szkoda, że pierwsze PP dla Williamsa od dawien dawna nastąpiło w takich okolicznościach. Co prawda pierwsze pole startowe Maldonado niewiele jutro da, ale wynik z kwalifikacji zostanie "na papierze" :) uffff... dobrze, że wcześniej zapomniałam zatypować :)


avatar
Kalor666

12.05.2012 21:58

0

Alonso połknie Williamsa na starcie.


avatar
Igor

12.05.2012 21:59

0

Czyli nieważne kto wygra i tak wiadomo że puszki powiększą swoją przewagę w klasyfikacji.


avatar
Zirdiel

12.05.2012 22:07

0

Jeju, to po prostu śmieszne. To dla czego nie karają kierowców po wyścigu, gdy zatrzymują się na torze? Hamilton wygrałby gdyby nie ta kara. Maldonado jutro będzie tak podniecony, że zawali cały start i spadnie na 5 pozycję wygra Alonso ze słabym bolidem, a Vettel zaoszczędził opony i dojedzie w top 3 i ucieknie z punktami w generalce! Brawo dla takiej F1 na miejscu Hamiltona nie wystartowałbym jutro do wyścigu. Nie lubiłem Barcelony, teraz jej nienawidzę. Cieszę się, że jutro nie oglądnę wyścigu. Żenada.


avatar
MateuszF1

12.05.2012 22:08

0

Idiotyzm! Gdyby w ogóle nie wykonał wyjazdu do Q3 startował by z P7 za próbę wykonania przejazdu został przesunięty na koniec stawki... ciekawie


avatar
Zirdiel

12.05.2012 22:12

0

@72 Tracąc na oponach! W bolidzie Hamiltona było 1,3l paliwa, więc czego się czepiają? Mają swój wymagany litr. W takim razie dlaczego dopuszczono HRT do wyścigu? Zasady to zasady!


avatar
xdomino996

12.05.2012 22:17

0

@71. Zirdiel Właśnie to najbardziej boli, że jak jest równy sezon i każdy ma szanse wygrać to w McL takie smrody się tworzą że aż szok. Spokojnie po 4 rundach Lewis mógł mieć z 75 pkt, ale nie mechanicy go załatwili, zaś jak jutro miał szanse wysunąć się na prowadzenie i zacząć budować przewagę ,to znowu McL zawiódł i jest start z P24. Mówicie co chcecie ,ale ten sezon od początku jest pechowy dla Lewisa i to on jest największym pechowcem


avatar
Zirdiel

12.05.2012 22:20

0

Mnie aż coś w środku gotuje... Idę, bo zaraz "przylecą" "superfanifetela" i będą mi tu pie.., że to słuszna sprawa. Udanego-Oszukanego wyścigu życzę .


avatar
kajtek998998

12.05.2012 22:26

0

74. xdomino996 Ten sezon jest pechowy dla obu kierowców McLarena. Jenson 2 wyścigi na razie dojechał w punktach, a dzisiaj kisił się w garażu bo liczyli, że wystarczy na Q3.


avatar
robi80

12.05.2012 22:28

0

ustawiony wyscig w białych rękawiczkach pod Alonso....


avatar
dia8el

12.05.2012 22:28

0

Kara za duża - powinni anulować ostatni czas. Dla widowiska jednak to działa na plus - będzie bardzo ciekawie, jeśli pokażą jak Lewis przedziera się przez koniec stawki:) Liczę też bardzo na Lotusy. Życzę im 1,2 a Alonso 3 :) Niech sobie Robercik popatrzy, jakimi autem mógłby sobie pojeździć, a sobie już nigdy nie pojeździ :E Zapowiada się ciekawa niedziela :)


avatar
głodny

12.05.2012 22:32

0

@ Jahar nie sposób się z Tobą nie zgodzić , lecz pamiętaj że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia , dlatego będę bronił Hamiltona ganiąc zespół , zarazem życząc mu jak najlepiej czyli wygranej .


avatar
andy_chow

12.05.2012 22:44

0

Czasy z Q1 i Q2 ulegają kasacji po zakwalifikowaniu do Q3 .Gdybym był czepialski to 3 kierowców nie zmieściło się w 107% czasu he he


avatar
PanPikuś

12.05.2012 22:45

0

Powiem szczerze, że to przypomina bardziej Wrestling anizeli prawidzwy sport. Zenda. ROzumiem przepisy, ale w takim razie jak sa tak restrykcyjni i surowi to : - co z Rosbergiem ? ( Btw chcili ukarac hama za wyprzedzanie poza torem :D ) - vet korea 11 ? tam jak na zjadowym scial szykane zeby potem poprawic czas na sekundy przed koncem ? nie ma sprawy. -to ze prawie kazda kolizja byla zwalana na himltona w zeszym roku bylo chore , a apogeum to surowsc tej kary tym razem. Zgadzam sie z przedmowcami aby startowal z P10. Choc i tak to przegiecie. ( swoja droga wg takich przepisow lepiej by bylo spalic tylne gumy zeby pekly i jutro zeby mogl sobie wybrac mieszanke na starcie tak ? :) ) HRT KAR jedzie sobie jutro mimo iz do 107 zabraklo blisko 2 sekund ... Ciekawe. Ze sportu robi się teatr na kółkach i tyle. SZKODA GADAC. Swoja droga jak tak robia i tak wyglada sprawidliwosc to z calego serca zycze aby Vet w polowie wyscigu zrobil baczka i dezyl sie z kims byl SC a wtym czasie niech HAM sie przesunie na 10 pozycje to mzoe cos wyskubie pare punktow a vet za dzisiejsze zabawy w Q3 niech ma nauczke tez. ( tak nie lubie goscia )


avatar
KubanKBN

12.05.2012 22:46

0

16. damiansport5 - Chyba piszesz bzdury. Z tego, co wiem, to team kazał się zatrzymać Lewisowi, a nie zadecydował o tym on sam, więc nie kłap. Co do kary, to jest ona według mnie śmieszna. Kiedy przez kilka sezonów Red Bull ostro kombinował ze zmianami w bolidzie, to zarząd F1 nie potrafił sprecyzować regulaminu, ustalając co dokładnie wolno, a czego nie, tylko podejmował nagle decyzje nie wiadomo czym się kierując. Dziś nagle znają regulamin na pamięć i doszukują się jakiś bzdurnych zapisków i karzą bardzo dotkliwie za drobnostkę kierowcę, który zasłużył na pole position. Śmiech na torze według mnie. Dobrze, że skoro nie ma na przedzie Hamiltona, to jest Alonso i Raikkonen. :) Dwóch z czterech moich ulubieńców jest na czele, a w zasadzie z trzech, bo jeden jest w stanie odpoczynku od F1. :/


avatar
luka55

12.05.2012 22:52

0

Nie kibicuje Hamiltonowi ale trochę go szkoda , mniej zespołu Mclaren. Kara zbyt sroga mimo wszystko. W


avatar
Polak477

12.05.2012 22:53

0

71. Proste. W przepisach jest mowa o tym, że kierowca musi dojechać do boksu w kwalifikacjach o własnych siłach. Ale w wyścigu tego przepisu nie ma i bardzo dobrze, bo: - wystarczy, że przez cały wyścig będzie wiał wiatr i ktoś może zużyć więcej paliwa, - wystarczy, że ktoś będzie zbyt mocno cisnął i nie starczy mu paliwa, - nie mogą dotankować. - kierowcy sami sobie wtedy szkodzą, bo nie mogą pozbierać kawałków do zdania wymaganych testów wagowych Natomiast w kwalifikacjach wypuszczają kierowcę na 2-3 okrążenia, żeby jechał na maksa, a gdy paliwo zaczyna się kończyć to kierowca bez problemu może do boksu zjechać. Łatwiej też jest wyliczyć ilość paliwa, a możliwy wiatr nie wpływa tak bardzo na spalanie. Dlatego kary za zatrzymanie się po wyścigu nie mają sensu. Natomiast kary w kwalifikacjach sens mają, bo nie może dojść do sytuacji, gdzie wszyscy zatrzymają się po zrobieniu okrążenia, żeby przypadkiem nie być cięższym o te 2 kilogramy od innych.


avatar
rafano

12.05.2012 22:56

0

kara dotkliwa ? skoro nie zostałoby wystarczająco dużo paliwa do badania to należy uznać że mogło być nieprzepisowo i z automatu skasować czasy


avatar
luka55

12.05.2012 22:59

0

Nie kibicuje Hamiltonowi ale trochę go szkoda , mniej zespołu Mclaren. Kara zbyt sroga mimo wszystko. Trochę zaczyna się to wszystko komuś wymykać spod kontroli. Słusznie pisze użytkownik PanPikuś odnośnie Karthikeyana. To tu sędziowie pokazują jacy są srodzy a tu gościu który nie jest w stanie osiągnąć 107% będzie sobie pykał jutro. Po co ten przepis nie ma 107 % to nie jedziesz a nie jakieś prezenty od włodarzy. Te kwalifikacje niby ciekawe niby te widowisko też ciekawe w tym sezonie ale w mojej opinii to to co powoli zaczyna sie dziać w q3 nie jest dobre . Taktyka bierze górę nad normalną walką . Dobrze że opony sprawiły że widowisko jest lepsze ale czy aby to nie poszło za daleko ? Sorry że odskoczyłem od tematu.


avatar
Polak477

12.05.2012 23:03

0

86. Sędziowie chyba go dopuścili dlatego, że czas z 3 treningu spełniał próg 107%. Ale faktycznie to jest chore, bo jak dla mnie HRT w ogóle nie powinno jeździć w tej serii. Może w GP2 by sobie radę dawali, ale tylko tym bolidem co posiadają obecnie :).


avatar
Marti

12.05.2012 23:05

0

@73. Zirdiel Sorry, że się wtrącam. Nie można bez powodu przerwać kółka zjazdowego. Litr paliwa musi zostać w baku w chwili odstawienia bolidu do parc ferme. Jeśli Hamilton w momencie zatrzymania się na torze, miał 1.3l paliwa, to taka ilość nie wystarcza na ukończenie okrążenia zjazdowego + litr rezerwy do pobrania próbki.


avatar
Marti

12.05.2012 23:06

0

P.S. Odnośnie HRT - pełna zgoda, reguła 107% to czysta fikcja.


avatar
Ananas

12.05.2012 23:07

0

Statystyki 1. pole position Pastora Maldonado


avatar
luq2008

12.05.2012 23:11

0

Szkoda Hamiltona, bardzo go lubie i mam nadzieje ze pokaze jutro w wyscigu na co go stac w 10 bedzie moim zdaniem. Pozdr.


avatar
ivaneh

12.05.2012 23:14

0

A ja napisze tylko tyle - czy doczekamy się zmiany systemu aby typowanie można było dowolnie edytować np. do godziny 22.00?


avatar
Zirdiel

12.05.2012 23:14

0

@92 Ja w ogóle o nim zapomniałem -.-'


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:14

0

@PanPikuś - zrozum, że sędziowie nie ukażą zawodnika, jeżeli nie złamał przepisu. W świetle regulaminu Seba nie popełnił błędu. Dopiero od tamtego incydentu w Korei poprawiono przepisy i teraz takie sytuacje będą karane. Podobnie było z Hamiltonem z Kanady i teraz tak jakby się to zemściło. To tak jak z przestępstwem - jest to przewinienie niezgodne z prawem. Gdyby np. jazda pod wpływem alkoholu, tak jak kiedyś, nie była uznawana za przestępstwo, to wówczas było to wykroczenie i nie byłoby odbierane prawko. Sztywne trzymanie się przepisów?? No cóż, jeżeli tego robic się nie będzie, to wówczas nie ma to sensu. Porównanie do wrestlingu nie ma sensu, gdyż to jest rozrywka sportowa - ustawione i mające dac frajdę kibicom, a nie prawdziwą rywalizację sportową. ;)


avatar
Ilona

12.05.2012 23:17

0

Nie rozumiem tego 'płaczu' teraz. Logiczna decyzja.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:17

0

P.S. I nie rób z Hamiltona "kozła ofiarnego", bo to dopiero jest "teatr i odstawianie szopek". To, że nie widzisz jego błędów, to duży problem. Hamilton fajnie walczy, ale czasami przegina. Sędziowie nie mogą puszczac tego płazem, bo wówczas musieliby to robic z każdym.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:20

0

@xdomino996 - nie no, nie tak spokojnie. W Australii Button był poza zasięgiem, w Bahrajnie Vettel. Chiny po ciężkiej walce z Rosbergiem i Buttonem były nadzieją. Malezja to loteria. Ale wiem też, o co Ci chodzi - McL marnuje szanse. Także uważam, że ten fenomenalny zespół obecnie zawodzi, a jego kierowcy na tym cierpią, nie odwrotnie.


avatar
pees

12.05.2012 23:25

0

Kara wg mnie dziwna, aczkolwiek w 2007 roku hamilton w montrealu też popychał samochód po wyścigu. Bardziej sędziom chodziło o uszczęśliwienie sir Williamsa, którego osobiście bardzo szanuję, szkoda tylko, że taka surowa kara dla Lewisa, chociaż wyścigu by i tak nie wygrał, Jutro faworytem moim jest lotus. Poza tym jutro ma być wyścig w deszczu...


avatar
elin

12.05.2012 23:25

0

McLaren przekombinował, jednak kara zbyt dotkliwa. Chociaż, pewnie trochę na zasadzie, by więcej żaden zespół nie próbował podobnych strategii.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:34

0

@andy_chow - dlatego też powinno się to wyegzekwowac przepisami. Póki co nie ma przepisu o obowiązku wykonania jednego kółka, więc każdy ma prawo do spasowania. W przypadku Hamiltona też przepis był - także uważam, że zbyt dotkliwa. Ale co poradzic - McL zawalił sprawę.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:37

0

@agnesia96 - ja jestem ciekaw, co byś pisała, gdyby nie dotknęło to Lewisa. Sędziowie trzymają się przepisów i tyle. Szkoda tylko, że kara aż tak wysoka - nie zasłużył na taką, bo w pełni wykorzystał potencjał tego bolidu. @sliwa007 - gdyby nie Kanada 2010, prawdopodobnie wszystko rozeszłoby się po kościach. Tak to takie incydenty są niezgodne z regulaminem.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:37

0

@pees - poprawię Cię - w 2010. :)


avatar
elin

12.05.2012 23:39

0

98. pees - po wyścigu za coś takiego nie ma kary. Nawet w obecnym sezonie już było, że jakiś bolid zatrzymywał się tuż za linią mety np. S.Vettel w Bahrajnie.


avatar
Jahar

12.05.2012 23:40

0

Wie ktoś jak jutro stoi Hamilton z oponami? Będzie jeździł na przechodzonych w kwalifikacjach?


avatar
cypherdid

12.05.2012 23:40

0

lotus lotus lotus! Czas na kolejnego zwycięzce! :D


avatar
agnesia96

12.05.2012 23:48

0

Skoczek130-wiadomo,że nie czułabym aż takiego rozczarowania,bo Lewis jest zawodnikiem,któremu kibicuję,ale ktokolwiek by to nie był uznałabym to za nieodpowiednie,chociaż może nie aż tak emocjonalnie. Ok,kara się należała,przepisów trzeba się trzymać,chociaż "sędziowie" chyba o nich zapominają dopuszczając do wyścigu Karthikeyana,ale żeby tak wypaczyć wyścig? To nie mieści się w głowie.


avatar
elin

12.05.2012 23:50

0

104. Jahar - tylko Hamilton i Rosberg przejechali w kwalifikacjach po 17 okrążeń - najwięcej z wszystkich kierowców, więc prawdopodobnie nie najlepiej u niego z oponami


avatar
Jahar

12.05.2012 23:58

0

@elin. Czyli wynika z tego, że Hamilton jest dosyć mocno ograniczony na wyścig. Dzięki za info:) pozdro.


avatar
mateq

13.05.2012 00:05

0

No to głowy polecą


avatar
Skoczek130

13.05.2012 00:11

0

@agnesia96 - a czy łamanie przepisów nie jest wypaczaniem rywalizacji?? Wszystko działa w dwie strony. McL będzie musiał następnym razem mniej ryzykowac.


avatar
orinocoPL

13.05.2012 00:13

0

McL-a lubie, lewego nie znosze, wiec z jednej strony fajna kara, z drugiej strony szkoda... Ale zgodze sie, zespól przekombinowal. Na marginesie-lewus byl bardzo faworyzowany przez sedziów swgo czasu-ktos juz o tym wyzej wspomnial, wiec dobrze byloby o tym nie zapominac. A kara sluszna z punktu widzenia przepisów. Fortuna kolem sie toczy.


avatar
PanPikuś

13.05.2012 00:17

0

@94 Nie mowie ze maja go karac bo wiem ze nie zlamal regulaminu. Chodzi mi o to ze to w MOJEJ ocenie jest niesprawiedliwe ze ktos sie strarai jedzie na powaznie. Cale 3 sesje kwalifikacyjne, przy okazji miazdzac rywali na koniec, a inni odwalaja jakies gierki. Sa zgodne ( te gierki ) z regulaminem ok , ale chodzi tez o dobra zabwae dla publiki i prawidziwe emocje. Smuci mnie to tylko ze Ci co walcza i przegina ( bo nie mowie ze to tez bylo fair ) sa karani az tak srogo. Zgadzam sie ze powinien miec kare ale nie az taka. Poza tym bardziej irytuje mnie fakt ze sedziwoe sa niekonsekwentni. Albo kazemy wszystkich , albo zlewamy te przepisy i niech jezdza jak chca( przesadzam wiem ale nie sa siedziowie konseknetni i to mnie boli najbardziej - patrz HRT , Rosberg w Bahrajnie)


avatar
Cwirs

13.05.2012 00:18

0

Ja nie rozumiem tych wszystkich ludzi, ktorzy psiocza na sedziow. G... to kogo obchodzi kto i gdzie popelnil blad. Hamiltona szkoda - fakt. Byl bezapelacyjnie najszybszy. Natomiast zespol dal d.... i kara sie nalezy. Eot


avatar
MuGs

13.05.2012 00:24

0

Ja to skomentuję tak. przez pierwsze sezony Lewisa nie lubiałem sprawiał wrażenie zarozumiałego i nie podobało mi się jego zachowanie. Od tego sezonu widzę że jest inny i dużo bardziej go cenię. Taka kara to kpina. Ile razy widzi się ja stają bolidy po wyścigu i nic się nikomu nie dzieje ? a zachowanie Red Bulla jak kazywali Vettelowi zatrzymywać się, jechać i zatrzymywać ? to są brednie. Nie podoba mi się to, Jeśli w kwalifikacjach zrobili taki syf to taki sam przepis powinien obowiązywac w wyścigu. Nie dostarczysz próbki bo bolid nie dojedzie ? no to peszek dyskwalifikacja.


avatar
agnesia96

13.05.2012 00:27

0

Skoczek130-oczywiście,że jest,ale rozmiar kary powinien być zbliżony do rozmiaru wykroczenia. Hamilton przecież sam sobie tego bolidu nie tankował,przejechał perfekcyjne okrążenie i był najbliżej 25 pkt,a teraz praktycznie ma wyścig w du... Jako,że kara pieniężna raczej nie byłaby zbyt dużym obciążeniem dla zespołu,trzeba ukarać zawodnika, ale nie widzę powodu,dla którego na starcie powinien znajdować się dalej niż na 10 pozycji.


avatar
elin

13.05.2012 00:28

0

108. Jahar - zgadza się, wszystko wskazuje, że Hamilton w porównaniu do innych kierowców nie ma zbyt ciekawej sytuacji z oponami. Zwłaszcza jeśli brać pod uwagę pozycję z której startuje. Proszę bardzo i Pozdro :-)


avatar
sssebooo

13.05.2012 00:30

0

Jednym słowem - RASIZM. Nikomu nic nie zrobią, Rosberg może sobie bezkarnie spychać rywali poza tor i za to się obrywa Hamiltonowi, bo uciekł na pobocze, do tego teraz to. Gdyby Vettel itp kierowcy zatrzymali się w ten sposób na torze to nic by nie zrobili. Po prostu żal to co wyprawia FIA...


avatar
sssebooo

13.05.2012 00:32

0

W takich sytuacjach powinni stosować karę taką, że obliczają ile mógł zyskać przez to, że miał te 2kg za mało paliwa i mnożą to razy np 10(żeby kara była karą) i tyle dodają do czasu z Quali


avatar
Ferrante

13.05.2012 00:35

0

Myślałem, że ktoś w powyższej dyskusji, posłuży się wyjaśnieniem zamieszczonym na blogu Jamesa Allena. Nie doczekałem się więc sam wklejam: “The fuel rig guy put the rig on, but he had the handle set to drain fuel. He discovered his mistake and switched it to put fuel in the car. But as a result he didn’t put as much fuel in it as he should have." Tak więc nikt nie "przekombinował", nikt nie oszukiwał. Błąd ludzki. Co innego to nieprzyznanie się do błędu. Liczyli na to, że jakoś to będzie - tu według mnie leży przyczyna surowości Stewardów.


avatar
maniek_88

13.05.2012 00:47

0

Ja rowniez uwazam ze kara sluszna, ale troche przesadzona. Kilka pozycji dalej powinien wystartowac, ale nie z konca stawki.


avatar
Darktom15

13.05.2012 00:48

0

Jeśli wszystko jutro się ułoży dobrze to Lotusy pojada po 2 pierwsze miejsca ; )


avatar
Cwirs

13.05.2012 00:54

0

Niech Grosjean wygra :)


avatar
Kalor666

13.05.2012 01:16

0

Grosejan? czym? taczkami? Nie rozumiem podniety Lotusem. Są dobrzy ale to zejdźmy na glebę. Bulion sprzedał Kimmiemu trochę udziałów a wszyscy się jarają tym że wrócił mistrz. Louts to teraz 5 miejsce. do jutra!


avatar
robertunio

13.05.2012 01:37

0

Kara faktycznie bardzo surowa, ale spogladajac na to z szerszej perspektywy - w GP Malezji Sebastian stracil co najmniej 12 punktow nie ze swojej winy i teraz mialby co najmniej 65 punktow zamiast 53 wobec 49 punktow Lewisa, czyli roznica punktowa miedzy nimi wynosilaby co najmniej 16 wobec obecnych zaledwie 4, wiec w pewnym sensie jest to tak jakby nieco tylko odrobine sprawiedliwe wyrownywanie szans - chociaz tylko czesciowe i pozorne, ale mimo wszystko lepsze takie niz zadne - umozliwia teoretycznie Sebastianowi przywrocenie roznicy punktowej do wlasciwego poziomu, ale wyscig dopiero sie odbedzie i nie wiadomo jak sie potoczy - w kazdym badz razie mam nadzieje ze bedzie dobrze.


avatar
athelas

13.05.2012 01:38

0

Moim zdaniem nie potrzebna była ta kara... Jeśli tak jest po kwalifikacjach, to bądźmy konsekwentni i w wyścigu też nie pozwalajmy by zatrzymywali się na okrążeniu zjazdowym. Ale jak już pozwalamy, to w Q też. Tylko konsekwencja, nic więcej...


avatar
PanPikuś

13.05.2012 02:15

0

Swoją drogą życzę Hamiltonowi, żeby w splocie super-hiper-arcydziwnych i wręcz kosmicznych okoliczności wskoczył na podium. MImo wszystko gościu po dzisiejszym Qualu zasłużył na to. ( Swoja droga ciekawe co będzię musiał odwalić Webber zeby znowu zając swoje "gwarantowane" 4 miejsce ? :) )


avatar
Ferrari60

13.05.2012 02:35

0

sssebooo no sorry, a jak hamilton rozpychał się na torze to było ok co? Wypchnął z toru Felipe. Dobrze mu tak. Ham i tak nie zdobędzie pkt to po co w ogóle ma startować...


avatar
cummulus

13.05.2012 02:53

0

Musze przyznac, ze jestem wsciekly. I nie chodzi tutaj o schrzanione typowanie, ale o to, ze najlepszemu obecnie kierowcy w stawce (przynajmniej moim zdaniem) spieprzyli wyscig. Banda stetryczlych dziadow. Zycze Lewisowi z calego serca wyniku w pierwszej trojce. W koncu takie rzeczy juz sie kiedys zdarzaly.


avatar
Ferrari60

13.05.2012 03:01

0

a ja życze hamiltonowi zatrzymania się na pierwszym zakręcie na oponach, żeby wyścigu nie ukończył...


avatar
GrzeSzNY

13.05.2012 03:53

0

Ferrari60 Massa frustrat zawalil HAMiltonowi mnostwo wyscigow w zeszlym sezonie. Ten konuspowinien jezdzic konno a nie w F1. Nie dosc ze nei umie jezdzic to jeszcze innym przszkadzal. HAM przynajmniej jezdzi ostro i dobrze. Kolejny pacykaz z bandy metroseksualistow. HAMilton zatrzymal auto po zakonczeniu sesji wiec nikomu nie przeszkadzalo to. Zreszta co tu mowic wiele. Eunuchy nei wujezdzaja na Q3 bez zadnych konsekwencji a jak ktos bije wszystkich na ponad pol sekundy i sie go wyrzuca na koniec to mi pasuje na scenariusz z Polski. Nie na darmo F1 nazywa sie Cyrkiem. Bo sklad sedziowski to w 9 przypadkach na 10 to banda klaunow @ferrari60 a jak dzieciaku skonczysz studia i moze zmadrzejesz to ... zycz sobei zebys je skonczyl a nie zostal z lufa na pierwszym zakrecie


avatar
FERRARI19

13.05.2012 06:38

0

Alonso proszę wygraj ten wyścig :D Liczę najbardziej na niego, a 2 zwycięztwo w sezonie dałoby już więcej wygranych niż przed rokiem, a jaki bolid jest w tym sezonie każdy wie... Podium jest w zasięgu, ale lizy się P1.


avatar
MJT

13.05.2012 07:35

0

Hamilton miał pecha, że Alonso jest w czołówce. Przecież w Hiszpanii musi wygrać Alonso i sędziowie się o to postarają.


avatar
humanoid74

13.05.2012 07:38

0

Ludzie po co te dyskusje specjalnie nalali mało paliwa, żeby był lepszy wynik, zrobili to w pełni świadomie, więc powinni być świadomi konsekwencji. Reakcja sędziów prawidłowa w tym przypadku, gdyby byli zawsze konsekwentni i karali za każde złamanie regulaminu nie było by kombinowania.


avatar
karpek

13.05.2012 08:02

0

Nic do HAMiltona nie mam (nawet mu ostatnio trochę kibicuję za ten jego styl jazdy) ale regulamin jest regulaminem. Trzeba dojechać do boksów i już. Gdyby jeszcze z 10-ciu chłopaków zrobiło tak samo to wtedy dopiero byłby bajzel. No cóż, szkoda...


avatar
polki18

13.05.2012 08:16

0

nie bedzie jechal na przejchodzonych jesli wystartuje z ostatniego to bedzie mial nowe opony zobaczycie :D


avatar
Darktom15

13.05.2012 08:21

0

Ciekawe czy jak na wyścigu jakiś kierowca się zatrzyma i nie wróci do boksu to czy sedziowie tez ukaraja jakiegoś zawodnika bo to są jakieś żarty.


avatar
Jens

13.05.2012 08:29

0

PRZESADZILI. DZISIAJ MCLAREN BEDZIE MUSIAŁ ZASTOSOWAĆ JAKĄŚ NIEWYOBRAŻALNĄ TAKTYKĘ ŻEBY BU CZY HAM STANĘLI NA PODIUM


avatar
tomspoon

13.05.2012 08:38

0

Niestety ale fetel wygra dziś


avatar
luca motorsport

13.05.2012 08:40

0

Absolutnie przegiecje FIA, nie rozumiem z kad taka kara, nie raz sie tak zdazalo i nikt nikomu nic nie robil, skoro taka kare dostal Hamilton to powinien ja tez dostac Kobayashu! Normalnie jaja brak mi slow, trzymam za ciebie kciuki Lewis!


avatar
luca motorsport

13.05.2012 08:41

0

138. tompsoon No gownym fawyrotem jest raczej Fernando


avatar
Roomster720

13.05.2012 08:42

0

oooj... już mogli mu darowac...


avatar
a1alex

13.05.2012 08:47

0

Lewis Uwielbiam się ścigać Hamilton ma to co lubi. Bez obrazy, kilku leszczy do łyknięcia na początku, potem przebijanie się w górę stawki. Potem jakieś kartofle w wykonaniu Pastora i SC. ALO jak go lubię, czerwonym żelazkiem nie zawalczy, dwa Lotusy na podium i... Lewis na trzecim miejscu. Tak... miałem taki sen... a telefonu do dostawcy ziół i tak wam nie podam.


avatar
arassF1

13.05.2012 08:48

0

kolejny raz powraca temat konsekwencji przy respektowaniu regulaminu. ja osobiście jestem za surowym podejściem ale za każdym razem i wobec wszystkich kierowców!!


avatar
luca motorsport

13.05.2012 08:49

0

Naprawde nie mam pojecja co mam powiedziec, brakuje mi cenzuralny slow! Jestem niewiarygodnie zly, nie wiem co sedziowie tu sobie mysleli, ale nie wiem moze chca manipulowac misztrzostwami


avatar
pz0

13.05.2012 08:49

0

Lubię jazdę Hamiltona, jednak regulamin złamany więc kara powinna być. Tylko dlaczego wcześniej takie zagrania innym kierowcom uchodziły na sucho?


avatar
Wiater

13.05.2012 09:10

0

A co z Kobayashim? Przecież tez zatrzymał bolid po Q2 i nie dojechał do boksu.... Wg. mnie Hamilton powienien mieć nie zaliczony wynik w Q3 i startować z 10 pola. To i tak byłaby spora kara. Fakty są takie że regulamin zmieniono po jego wybrykach i popieram karę, ale mimo mojej niechęci do jego stylu jazxdy i sposobu bycia uważam, że to naprawdę zbyt duża kara. No i brawa dla maldonado ;D Fajnie że Williamsowi się udało, potrzebują sponsorów a start z pierwszego pola będzie sporą sensacją... Senna chyba powinien oddać miejsce Bottasowi, bo mają niezłe auto i jednego pay drivera z potencjałem drugiego pay drivera z nazwiskiem no i po nowych umowach sponsorskich testowego pay drivera z talentem ;D


avatar
ForzaFerrari

13.05.2012 09:14

0

Wielka szansa dla Alonso. Musi to wykorzystać. Tempo wyścigowe Ferrari było dobre nawet tym słabym bolidem,więc teraz przy poprawionym samochodzie Alonso ma szansę wygrać.


avatar
Tutankhamun

13.05.2012 09:16

0

145. pz0, eklerston zrobil pokazowke, McLaren bedzie ciagle w kamerach (wyprzedzanie - schow) cos sie bedzie dzialo bo 2 McLareny poza 10 - tka. jestem pewien ze sedziowie to uzgodnili z GURU F1. bardzo ale to bardzo nie fair


avatar
Blaz

13.05.2012 09:17

0

Tak to właśnie wygląda w kwestii kar dają je jak chcą i jak im się podoba. Co do samej kwestii dania kary to się zgadzam ale zdecydowanie jest ona za surowa anulowanie wyników z Q3 to ok ale cofnięcie na koniec stawki to zdecydowanie przesada.


avatar
beret

13.05.2012 09:23

0

Czas Hamiltona nie liczy sie i koniec a ze McLaren zrobil to nie pierwszy raz wiec kara zasluzona. Juz od kibicow w Hiszpanii dostal swoje tuz zaraz po zakonczeniu kwalifikacji. Kto ogladal na RTL to wie.


avatar
ForzaFerrari

13.05.2012 09:43

0

150.beret Co się stało po zakończeniu kwalifikacji?


avatar
sly1234

13.05.2012 09:54

0

tak czy siak Wielebny ,a PP :):)


avatar
sly1234

13.05.2012 09:58

0

Tak kolorowego sezonu jak ten nie było dawno!!


avatar
Adler

13.05.2012 09:58

0

151. ForzaFerrari Kibice hiszpańscy wygwizdali Hamiltona


avatar
RoyalFlesh F1

13.05.2012 10:00

0

148. Tutankhamun PP dla HAM to była jakaś przewaga. Teraz musi zaczynać z końca stawki. Wszystkie miękie opony zostały napoczete, jedna twarda też. Jest w dość złej sytułacji a DRS na tym torze nie działa najlepiej. Jeszcze jak się jedzie w tłoku to każdy używa i jest ciężko. Najlepszą sytułacje oponową mają M.W i J.B. Mają podobną sytułacje jak Kimi w Bahrajnie tylko że tutaj DRS chyba wiele nie daje.


avatar
ArthurPL

13.05.2012 10:14

0

I dobrze temu Pajacykowi.Teraz widzi,ze sedziowie nie będą wiecznie po jego stronie.130 grzeszny-to nie Massa zawalał wyscigi Hamiltonowi tylko na odwrot.


avatar
ritter1

13.05.2012 10:15

0

Dura lex, sed lex. Życzę sukcesu Alonso, niech pokaże, kto jest najlepszym zawodnikiem na torze.


avatar
Skoczek130

13.05.2012 10:19

0

@athelas - mam inne zdanie na ten temat. W kwalifikacjach nalewa się niewiele paliwa, więc można to skontrolowac. W wyścigu dolewa się do pełna, a przez tak długi dystans wszystko może się zdarzyc. Zużycie nie zawsze jest do skontrolowania. Tak więc obecnie jest w moim mniemaniu dobrze. Pozdro @GrzeSznY - oj frustracja Cię przerasta. Ciekawe, co byś napisał, gdyby to nie twój pupil dostał karę, a np. Vettel.


avatar
Skoczek130

13.05.2012 10:20

0

P.S. Jako, że Felipe to mój ulubieniec, będę go bronił. Brazylijczyk nie miał obowiązku ustępowac Hamiltonowi. Akurat większośc kolizji było zawinionych przez tego drugiego. To nie "święta krowa", aby go przepuszczac, gdyż jest szybszy. Trochę obiektywizmu. ;]


avatar
Skoczek130

13.05.2012 10:21

0

I nie dawaj się tak prowokowac każdemu, kogo popadnie...


avatar
beret

13.05.2012 10:22

0

151. tak jak powiedzial Adler. Ale to byla potezna kanonada gwizdow. Rzadko kiedy slychac cos takiego. Tam w Hiszpanii to go kochaja


avatar
Polak477

13.05.2012 10:41

0

Tak wszystkiemu winien jest Alonso! Na pewno podczas okrążenia Hamiltona zakosił mu paliwo, żeby nie mógł dojechać do końca. Weźcie się już ludzie ogarnijcie, prawda jest taka, że kara jest w 100% słuszna i McLaren sam sobie jest temu winien. Trzeba było nalać tyle paliwa, żeby starczyło, ale oczywiście McLaren nie może być winny to na pewno Ferrari maczało w tym palce!


avatar
Polak477

13.05.2012 10:47

0

A jeszcze co do wygwizdywania Hamiltona, to nie tylko w Hiszpanii tak było :). W 2008 roku na Hungaroringu również wygwizdywano Hamiltona za każdym razem, gdy go pokazano, ale wtedy było to spowodowane sezonem 2007, gdzie sędziowie zrobili z niego świętą krowę :).


avatar
Jahar

13.05.2012 10:53

0

Hamilton zyskał przynajmniej 2kg z 640kg. To dość duża przewaga jak na F1. Być może te 0,6 które wyciągnął Hamilton. Także brawa dla sędziów. Dość logicznie wyjaśnił to użytkownik @Polak477 dlaczego po wyścigu nie można się odwoływać do tego przepisu a w Q należy.


avatar
wolakk

13.05.2012 10:54

0

1Rainkonen 2 Grosjean 3 Alonso 4Schumacher 5Ronsberg 6Vetell 7Hamilton 8 Maldonado 9Massa 10 Perez Weberr nie dojedzie i Butonn


avatar
krystek199511

13.05.2012 11:02

0

WIE KTOS MOZE JAKIE SA WARUNKIU POGODOWE ??


avatar
RoyalFlesh F1

13.05.2012 11:04

0

164. Jahar Chyba zwariwałeś. Kara zasłużona przez błąd zespołu. Ale tu nawe 5 l nie zrobiłoby różnicy. Hamilton i tak by wygrał. Ale zespół zawalił i tyle w tym temacie. Mogli poświęcić te 2 sek i dolać paliwo( 0,8 l na sek). Hamilton rozpoczął swoje okrążenie 20 sek przed końcem. Podobno osoba odpowiedzialna za to popierniczyła przyciski od maszyny. Zamiast dolewać odsysała. Potem trzeba było znowu dolać, dodać do tego nerwy i mamy co mamy. Ludzki błąd.


avatar
RoyalFlesh F1

13.05.2012 11:08

0

Własnie oglądam GP2 jest słonecznie. Dal zainteresowanych ht tp://w w w.ol eo letv.co m


avatar
Jahar

13.05.2012 11:11

0

@RoyalFlesh F1. Wcale nie zwariowałem. To po prostu ty nie bierzesz pod uwagę tych 2 kg i nie doceniasz jego znaczenia. Zgadzam się, że Hamilton był faworytem i prawdopodobnie by wygrał ale zespół zawalił sprawę i kara słuszna i surowość jej również. Mclaren w tym roku jako zespół zawodzi. Nie można tego tłumaczyć tylko ludzkim czynnikiem. Raczej procedury zawodzą wewnątrz zespołu. Wymienili już mechaników a błędy i tak są. Nikt logicznie myślący nie może mieć pretensji do sędziów o wynik wczorajszych kwalifikacji.


avatar
jack22

13.05.2012 11:13

0

FIA zabiła Formułe 1. Z sezonu na sezon coraz gorsze przepisy. Zero ścigania, czysta kalkulacja, dzieciaki za kółkiem. Do czego to wszystko zmierza?


avatar
REBELIANT

13.05.2012 11:16

0

K***a mac


avatar
beret

13.05.2012 11:24

0

167. Royal mnie przyczyna nie interesuje mnie tylko skutek a ten jest oplakany. 170.to jest twoje odczucie w rzeczywistosci tak nie jest.


avatar
jack22

13.05.2012 11:31

0

Może masz racje, ale oglądam F1 od końca lat 80 i tamta F1 to było coś, emocje, walka, prawdziwi faceci, najlepsi na świecie ścigali się na prawdę, teraz to jakaś po pierdółka jest a nie F1, zawody juniorów, kierowcy Playstation:(


avatar
luca motorsport

13.05.2012 11:40

0

@Jahar, Hamilton prawdopodobnie nic nie zyskal, a jak zyskal to zyskal minimalnie, nie wydaje mi sie ze na np. 2 kg stracilby 0,600.


avatar
maniek_88

13.05.2012 11:42

0

Lepiej by wyszli gdyby w Q3 wcale nie wyjechali z boksów... Startowaliby z pierwszej 10... Wg mnie powinni mu anulować po prostu czas z ostatniej części kwalifikacji,


avatar
ULTR93

13.05.2012 11:46

0

Strasznie szkoda Lewisa. Skoczek Ty masz jakiś ewidentny problem z wypowiadaniem się pod artykułami. Ile razy zobaczyłbym Twój wpis pod artykułem tyle razy zawsze musisz potem się kogoś czepiać i narzucać mu swoje upodobania. Proponuję Ci w ogóle nie wypowiadać się, a jak masz już taką ochotę to zrób to raz i nie wysilaj się żeby kogoś ustawiać pod Twój tok myślenia. Pzdr.


avatar
RoyalFlesh F1

13.05.2012 11:47

0

Porsche Supercup zostało odwołane z powodu wadliwych felg dostarczonych przez producenta.


avatar
xeoteam

13.05.2012 11:48

0

nie wiem czy to ważne, ale fajne chmury nad torem są :)


avatar
damiansport5

13.05.2012 11:50

0

Kibice ze z parasolkami więc raczej pada.


avatar
jack22

13.05.2012 11:50

0

Spisek, dwóch polaków na pudle, to trzeba odwołać wyścig. Żenua


avatar
beret

13.05.2012 11:52

0

176. ...musze stanac w obronie skoczka, bo tak nie jest jak twierdzisz. Bardzo trafnie sie wypowiada. Raczej twoje wpisy sa jednoznaczne za MacLarenem.


avatar
luca motorsport

13.05.2012 11:53

0

179. damiansport5 Kibice sa z parasolkami bo spodziewali sie slonca. Nasi komentatorzy nadal nie wiedza czemu wyscig sie nie odbedzie...


avatar
beret

13.05.2012 11:54

0

McLaren


avatar
RoyalFlesh F1

13.05.2012 11:55

0

182. luca motorsport To pewnie słuchasz Borowczyka. Ja ogladałem EuroSport


avatar
pqo

13.05.2012 11:56

0

W tekście wyraźnie jest napisane, że wymagana jest próbka do badań. Jeżeli kierowca zatrzymałby bolid i wymagana ilość paliwa byłaby udostępniona do badań może byłaby inna sytuacja? co myślicie..


avatar
luca motorsport

13.05.2012 12:00

0

Ale jaja z Borowczykiem!!!!!


avatar
Skoczek130

13.05.2012 12:00

0

@beret - dziękuje Ci za obronę. Wiesz, z @ULTR93 nie pogadasz. Może i jestem uparty i staram się uznac swoją rację, ale tak subiektywnych użytkowników, jak on, nie ma za wielu. I zgadzam się - wszystkie jego wpisy są jednoznaczne z McLarenem. Nawet gdy na kogoś "pluje jadem", to w obronie McLarena. Nie widzi nawet faktu popełnienia błędu przez ekipę z Woking, co tylko potwierdza jego stronniczośc. Również pozdrawiam - choc czasami lubisz pisac w sposób prowokujący, również potrafisz trafnie się wypowiadac. Jesteś jak @walerus, jeżeli wiesz, kto to. :))


avatar
Marek68

13.05.2012 12:05

0

BARDZO SŁUSZNA DECYZJA !!!


avatar
VegaSL

13.05.2012 12:19

0

Czasami jak czytam niektóre komentarze na poziomie 10latka... Jestem zawiedziony że został cofnięty ponieważ, tak jestem fanem Hamiltona, i jak pamiętam komentarz "wreszcie mu się dostało" jeżeli coś przeskrobał dostał kare w tamtym sezonie, więc to nie jest tak że wreszcie dostał kare...


avatar
anonim11

13.05.2012 12:25

0

Jak dla mnie Hamilton jeżeli na starcie nie wskoczy przynajmniej do 15 to nie będzie miał szans na pkt. ponieważ będą go słabi blokować a czołówka odjedzie.Jak dla mnie sędziowie podjeli słuszną decyzję.


avatar
Adler

13.05.2012 13:05

0

Hah. Pierwsze była informacja o pękaniu obręczy felgi podczas zakładaniu ogumienia, później o rysach w dwóch kompletach, potem o wybrzuszeniach na feldze, a teraz że wybrzuszenia pojawiły się nie na feldze tylko na ... oponie!


avatar
Adler

13.05.2012 13:15

0

PS. Jakby ktoś chciał stream z Sky Sport F1 - http://tnij.org/skysportf1 Pogoda na razie ładna ;)


avatar
czajan101

13.05.2012 13:30

0

@Adler :D wszedłem tu zeby poszukac jakiegos linku do streama lub zapytac o takowy, a tu prosze :D dzieki ;] Miłego ogladania życze, i powodzenia Kimi ^_^


avatar
Kukiss

13.05.2012 13:30

0

Na Nce gdzieś leci transmisja po za polsatem? Szału dostaję słuchając tych komentatorów szczególnie tego dziada -.-


avatar
AdrianPL

13.05.2012 13:50

0

Bardzo dobra decyzja regulaminu trzeba przestrzegać @Kukiss a na RTLu szwajcarskim patrzyłeś


avatar
kaniuss

13.05.2012 13:56

0

PARODIA... Hindusa który jest 10 SEK za całą stawką dopuszczają do wyścigu, a Lewisa wywalają na koniec... z najlepszym czasem... niech kkkur....a konsekwentnie tego regulaminu przestrzegają .... najlepszych dołują, najgorszych popychają, te stare cepy...


avatar
saint77

13.05.2012 14:01

0

@195. AdrianPL To może od razu go rozstrzelać? Tak dla przykładu... Regulamin regulaminem, ok. Ale powinien być pisany z głową. Zawinił zespół i zespół powinien być karany, nie kierowca. Odjąć im punkty konstruktorów, dowalić kilkadziesiąt tysięcy euro kary. Ale za co kierowcę?


avatar
krystek199511

13.05.2012 14:11

0

dziala wam livetiming?


avatar
kamil_shadow

13.05.2012 14:37

0

Nie działa! porażka!! Ostatni wyścig też nie działało. omg.


avatar
Defkon

13.05.2012 14:42

0

U mnie działa bardzo dobrze.


avatar
niebieski1990

13.05.2012 14:50

0

Mi też nie działa, kolejny wyścig, szkoda. Polecacie coś alternatywnego?


avatar
beciak87

13.05.2012 15:02

0

Mi nie działał, ale chwilę temu zaskoczył :)


avatar
ktom

13.05.2012 15:05

0

za mało paliwa w baku miał hamilton ale może być ciekawie w końcówce wyścigu


avatar
pjc

13.05.2012 15:25

0

Co za nerwy. Kciuki mnie juz bola od trzymania. Williams wraca na 1miejsce. Nareszcie, tyle lat.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu